top of page
  • Obrázek autoraMichaela

INDICKÁ ŽENA MÁ 31 PRSTŮ

Aktualizováno: 5. 2. 2020

Indická žena Kumari Nayak (63 let) vstoupila do Guinessovy knihy světových rekordů a porazila předchozího držitele rekordu Devendra Suthar (14 prstů na nohou a 14 prstů na rukou). Kumari má 31 prstů (19 prstů na nohou a 12 prstů na rukou).



Kumari Nayak


Kumari se narodila s vrozenou vadou polydaktylií, jež má za následek větší počet prstů na noze či ruce než je běžné. Tato vada vzniká již během těhotenství (onemocnění, užívání léků).  Polydaktylie se vyskytuje přibližně u 1 z 500 narozených dětí a obvykle je korigován chirurgicky.


"Narodila jsem se s toutou vadou a nemohla jsem ji léčit, protože patřím k chudé rodině," řekla podle Daily Mail.

"Někteří obyvatelé v okolí Kadapady věří, že jsem čarodějnice a drží se ode mě dál."


"Někdy se přijdou podívat na můj stav, ale nikdy nepomohou. Jsem nucena zůstat doma, protože se ke mně chovají odlišně."



Kumari říká, že nemá dostatek peněz na léčbu. Proto se indická vláda rozhodla ženě pomoci, zatímco se Kumari snaží přesvědčit sousedy o své vrozené vadě. Místní vláda Kumari nabídla domov a důchod.


Mluvčí administrativního oddělení uvedl:


Jsme si vědomi její situace a nabídli jsme veškerou možnou pomoc."


"Vzděláváme také její sousedy, aby s ní zacházeli s láskou a soucitem. Dále zdůrazňujeme, že není čarodějnice."




Tak to jí fakt nezávidím, takový rekord bych držet nechtěla :(

Znáte někoho s polydaktylií?


Zdroj textu a obrázků: https://calgarysun.com


3 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page